*331 695

Driftworks

Driftworks CS2 true-rear coilovers for BMW Z3, Z3 Roadster/Coupe (95-02)

Spring types for CS2 coilovers:

- Default springs: 8kg/5kg

- Track pack springs: 10kg/7kg

- Drift springs: 10kg/4kg

Nuovo prodotto

Su ordinazione

Al più tardi: 9. 10.

1.450,00 € iva incl.

  

Richiesta prodotto

Richiesta prodotto

Driftworks CS2 true-rear coilovers for BMW Z3, Z3 Roadster/Coupe (95-02)

Driftworks CS2 true-rear coilovers for BMW Z3, Z3 Roadster/Coupe (95-02)

Spring types for CS2 coilovers:

- Default springs: 8kg/5kg

- Track pack springs: 10kg/7kg

- Drift springs: 10kg/4kg

Inviare la domanda al proprietario del negozio, in merito a questo prodotto.

* Campi obbligatori

  o  Annullare

Avvisare dopo l'immagazzinamento

Avvisami quando nuovamente disponibile

Driftworks CS2 true-rear coilovers for BMW Z3, Z3 Roadster/Coupe (95-02)

Driftworks CS2 true-rear coilovers for BMW Z3, Z3 Roadster/Coupe (95-02)

Se desiderate essere informati via e-mail sulle scorte di prodotti, compilate il formulario.

* obbligatorio

  o  Annullare

Spring types for CS2 coilovers:

- Default springs: 8kg/5kg

- Track pack springs: 10kg/7kg

- Drift springs: 10kg/4kg

The Driftworks CS2 Coilovers are a true-rear full coilover suspension kit with digressive Monotube dampers. Developed by Driftworks using their own cars and extensive knowledge of the BMW E36 chassis over the past 20 years of building Trackday and Drift Cars.

KIT FEATURES:

  • CS2 kit uses the most advanced digressive MonoTube damper technology. It uses slimmer springs for better wheel clearance, and includes helper springs to maximise use of the long stroke dampers.
  • Spring Rates: Available as a Default kit for maximum compliance, a Track Pack perfect for more serious track day or competition use and a Drift version that uses a lower rear spring rate for improved traction when drifting
  • 16 way adjustable Digressive Monotube dampers - Digressive dampers have firmer initial damping at lower damper speeds than a traditional linear damping curve damper. This provides better stability and steering feel / response. Then when a more significant high-speed demand is made on the damper (eg clipping curbing on a race track) the damping curve allows the damper to absorb these bigger impacts and keep the car more settled.
  • Inverted front Macpherson dampers with super low friction coating
  • Camber & Caster adjustable pillowball front top mounts and roller bearing top spring cups
  • Offset pillowball rear top mounts to allow the spring to clear the chassis
  • Offset lower brackets for increased chassis clearance.

 

Fitment Info

Compatible with all BMW Z3, Z3M Roadster and Coupe models
Note - As with most aftermarket coilovers you may require wheel spacers to clear some OEM wheels.

Scrivere una recensione

Scrivere una recensione







  o  Cancellare

Non hai trovato la tua domanda?
Inserire nuova domanda
Hai una domanda? Cerca una risposta.




Recent posts

Come scegliere i cerchi in alluminio per la tua auto?

Informazioni e termini importanti che ogni appassionato di automobili dovrebbe conoscere per scegliere correttamente i cerchi. 
Read more
Aggiornamento del moto M52B28

Come aumentare le prestazioni e l'affidabilità di uno dei motori BMW più popolari?
Read more
RACE-SHOP MEET & GREET 3

Abbiamo portato il tutto ad un livello superiore!
Read more
Modifica della BMW E36

Sblocca il potenziale della tua auto. 
Read more
Raccordi

Raccordi e tubi segnati AN. Cosa significa e qual è il loro uso?
Read more
Forbes

Il concorso Diamonds of Slovak Business è organizzato da Enterprise Investors. 
Read more
Pavimentazione modulare

Pavimentazione modulare nel garage. 
Read more
Aero Tec Laboratories Ltd (ATL)

Oltre 50 anni nel settore dei serbatoi di carburante per il motorsport di alto livello.
Read more
Dietro le quinte della Forge Motorsport

Forge Motorsport ci ha svelato i suoi segreti di produzione.
Read more

Categorie Produttori

Prodotti visti

In caricamento...